BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, August 22, 2009

ramadhan ya ramadhan

alhamdulillah..ari ni masuk ari kedua umat islam berpuasa n alhamdulillah jugak aku sempat menemui ramadhan lagi. :). tahun ni aku n family wat tadarus baca by juzu'.tp baca sendiri2 sbb jika nak buat ramai2 susah gak nak set a time.masing2 ada komitmen sendiri.kali ni haiqal, anak buah aku yg sulung (10 thn) termasuk sekali sbb die pun dah khatam n boleh bc sendiri.alhamdulillah.masing2 baca dgn bilangan juzu' yg berbeza, ayah n haiqal (msg2 2 juzu'), aku n mak (msg2 7 juzu'), farah(5 juzu'), kak long (3 juzu') n abg rizal (4 juzu')..

alhamdulillah, smlm aku dh abis 1 juzu'.ari ni hrp2 leh abis yg kedua lak.as usual lepas subuh td terus baca. akan disambung after dhuha n zuhur, insyaALLAH. aktiviti bulan ramadhan mcm ni lah seperti biasa, mlm g terawih.n dh jd student ni...lepas terawih study tu perlu. tidur sekejap sblm sahur sbb nk bgn tahajud. ni wajib bg aku especially bulan penuh kenikmatan, keberkatan n kerahmatan ni. normally, lps ngaji subuh br aku tdo blk..

bln pose ni aku masih meneruskan diet aku..so far nmpk menjadi..alhamdulillah...hrp2 aku dpt kembali pd berat yg ideal..

selasa ni akn ke jln tar tuk shopping raya bersama2 kak long.hehe..better g awal spya x sesak n dpt tumpu pd amalan2 yg lain. yg aku perhatikan, org malaysia ni selalu bz ngan persiapan raya bile dh smpi 10 mlm terakhir.kan lbh baik mlm2 terakhir tu ditambahkan amalan. persiapan raya wat awal2 kalau boleh sblm raya dh siap semua. harap2 aku tak tergolong dlm golongan mereka2 yg alpa...

doaku semoga ALLAH memberi keampunan pada ku, dipermudahkan perjalanan Phd ku n tamat dlm tempoh yang ditetapkan tanpa sebarang masalah, diberkati rezeki dan pekerjaanku. AMIN AMIN AMIN

0 comments: