BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, July 16, 2009

3 days in KL- 1st day (monday 13 july 09)

isnin pagi, aku naik tren dr ipoh ke kl jam 9pg.kali ni aku g kl bkn balik ari tp 3 ari dan bermlm di rumah my beloved auntie kat tmn jaya bdr tun razak. few things yg aku kena buat kat kl, nak bawa kete rasa alang2 sbb 3 ari je kan (kedekut duit tol..haha)...then, smpi kl dlm 11.50 pg terus naik lrt ke BTR. yg kelako nye, masa aku nak tkr naik lrt star kat masjid jamek, aku boleh laju je cross jln ke station menuju ke sentul, padahal aku nak naik tren arah ke sri petaling.elok je aku dah TnG, naik tangga br aku perasan, mcm pelik je tangga die ni.hehe..aku dgn senyum2 malu trs kuar n cross semula ke lrt station arah sri petaling..adui, betoi2 exercise ni (elok le pun, kalu x dok pelepap je x der exercise..haha)

dah naik tren, aku sempat sms my cousin bgtau yg aku silap station..boleh die ckp aku berangan.hehe...aku bkn berangan tp aku terlebih pikir sbb byk benda aku nak settle minggu ni.ok, smpi lrt BTR, naik taxi terus ke tmn jaya.by 12.40pm aku dh ade kat sana.rupenye my auntie dh mmg ade kat luar n tunggu aku ngan cucu die.hehe..after berborak ngan makcik aku yg aku panggil wan siah (adik mak yg no 4), masuk zhr aku solat terus g bangi. suami wan siah bg guna kete vios die.ayah ndak aku ade 2 kete, so boleh le aku pinjam2 (hehe)..mula2 aku ke bangi utama sbb nak amik bj kurung aku tempah. masa nak lalu bangi utama tu aku lalu ariani..wah ada sale ari ni last lak tu.teruja aku nak beli tdg baru..tp bile igtkan byk benda aku nak kena wat, ku sbr dulu. then br ke ukm tuk jumpe ngan colleague aku kat sana n amik surat2.dh lame x jumpe geng ukm, rindu kat dorang..on de way, aku ke ukm, my SV sms informed yg die x dpt jumpe aku esok pg sbb last min UM minta die wakili grp research ttg community development for whole day. adus, masalah lak ni. bkn pe, aku perlukan recommendation die tuk wat attachment kat jepun thn ni. due date die 15 july. aku terus call Dr Ct n tnya die mcmane.form aku dah fill up nakkan sign n recommend die je.so die ckp, contact ayu (PA die) tuk bg that form ptg tu gak, so that pepagi selasa sblm ke ISM die akn tgk n sign. lega aku

then sblm smpi ukm dah cal vanessa minta tlg die amik surat kalu ade kat p.hole aku.smpi ukm terus ke bilik n V dah ada dlm bilik ngan surat2 aku.x sempat sembang lama pun sbb aku in rush nak kena ade kat um kul 5ptg tu.tp sempat le gak rasa kerepek pisang sedap n borak sikit2 je dlm 10min. tu pun sib baik aku dpt parking, kalu x lg haru kena pusing2 fac smpai cukup tawaf. sblm aku ke um, aku blk umah kajang utama jap sbb nak amik academic transcript yg perlu di attach dgn application form ke jepun nti.smpi umah dlm kul 3.30ptg terus amik transcript, bj sikit,buku2 ckit then trs gerak.on d way, call zima sbb aku x sempat nak jumpe die n main2 ngan amsyar (rindu kat die!!!).dah call zima, br terigt yg pen drive aku ada dlm backpack laptop kat umah wan siah.uwa..1 hal lak kena pth balik dulu ke umah. application form kena typewriting ngan computer.sib baik, dr umah wan siah ke um dlm 10-15 min je (arap2 x jam).
dh amik pendrive masa tu dlm kul 4.15ptg terus ke um. smpi um tgk ayu x der sbb g solat asar. tp x per le, aku leh tunggu jnji benda aku settle.huhu..dh printed out semua n tglkan notes, br rasa lega.so esok, dtg semula ke um tuk amik form n recommendation letter.alhamdulillah..

kuar fac dh dkt kul 6, nak kuar um lg dh jam dr DTC.so, decided tuk jumpe my cousin yg br masuk asasi sains kat kolej 12.leh gak aku minum2 kat cafe.wah, kat cafe tu ade jambu batu pak chu, apa lg, aku beli le, kat perak mane ader asam sesedap ni kan.dpt le beli rm3 sbb dh abis.aku mkn singgit n lebihnya bg cousin aku -ainol husna.die pun pose aritu, leh le wat buke nti.by 6.45pm br aku kuar um.masa tu dh ok ckit dh cume kat fed hgway je jam ckit yg bg aku ok lg la..dh lps midvalley hala ke cheras, dh ok dh.so aku smpi umah dlm kul 7.15pm.

mlm tu, my cousins blnja sushi king kat queens park jln peel.tmpt die ok, cantik, tp x ramei org dtg.dh abis mkn g beli brg kat carrefour (nak jimat???).smpi umah dh dkt kul11pm. kemas2 brg ckit, then trs tdo.mmg dh x hingat ape dh. cuma kesejukan yg teramat dlm kul 4 pg sbb aircon...so ari isnin dh selesai.tunggu ari selasa lak.to be continued :)

0 comments: