BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, July 17, 2009

D.A.D.I.H

sekejap td aku tlg mak buat dadih...no no no..bkn tuk dijual tp tuk dibawa ke kenduri aqiqah anak sedara ku yg kecik; muhammad fawwaz anwar, kat lekir sok.buat kat umah parents in law abg aku. dah lame gak tak buat dadih ni, igt2 lupe. dulu masa aku br abis bljr kat UIAM, ade le gak wat dadih ni sekali-sekala, jual kat maahad ummah.masa tu abg aku jd ustaz kat situ. mmg boleh dikatakan ari2 buat. untung, ALHAMDULILLAH. peh tu, bile abg aku dh start JQAFF, stop.smpi le td br wat blk. td kitaorg wat 4 perisa; coklat, oren, sirap n yg plain. anak2 sedara ku (anak2 kak long ler)..esp yg kecik sekali,bkn main sibuk nak nolong smpi aku yg jd runsing.1st time aku marah die smpi die bulat mata tgk aku mrh..mana x nya, masa aku dok bubuh ais dlm box dadih, die sibuk nak amik ice cube tu, nk mkn mcm mkn gula2.dah tu abis basah baju n kembang lantai dapur.nti kang jatuh lagi..tp dh namanya bdk2, x mkn samannya..huhu.

selesai wat dadih, aku tgk nur kasih...shooting wat kat UIA lak tu..rindu betul aku ngan UIA. n proud to be xUIAM. ye lah, dr sek rdh aku mmg nak bljr kat sana, sbb tu smpi skrg aku syg kat UIA (may b lebih dr aku syg kat UKM)kiki. dh selesai tgk nur kasih, terus wat keje..ye lah, mlm smlm kan aku relax x wat keje, so mlm ni aku mesti wat gak. 1st task aku, edit questionnaires research group UM.dr dkt 2minggu dorang kasi, tp 2 minggu ni mmg aku byk benda yg nak disiapkan n submit.so, ari ni br berkesempatan n dah pun siap emailkan pd members yg lain. dh siap yg ni, br aku nak update blog. dh siap yg ni nti, aku nak prepare ckit utk lecture next wednesday. ari ni x leh tdo lmbt sbb pg sok dh nk g lekir. aku target, by 1 am aku dh boleh tdo.

ok, aku attach gambo2 dadih yg mak aku buat td.aku tlg ckit2 je...hehe.nak order boleh lah. mak aku ni lg 1 pakar masak rendang tok. dulu masa matriks uia, one of my fav english lecturer selalu order dr aku. Mr Mohamad Ali kalu x silap nama die..mana die skrg.terigt lak kat die..till then :)




1. agar2 yg sedang di masak
2. tuang dadih ke dlm bekasnya
3. tunggu sejuk br boleh ttp
4. kak yang n faizzati yg menolong huhu
5. bancuhan pertama yg dh siap
6. lastly dadih dah siap n disimpan dlm box utk bg beku n sejuk..nyum2)

0 comments: